جمعه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۳ دسته‌بندی: مجلس کد خبر: ۹۹۰۲۱۲۰۸۳۷۳ خبرنگار : ۷۱۲۳۴ چاپ یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استفاده از سامانه «شاد» مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است، گفت: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم باید در استفاده از سامانه «شاد» تجدید نظر صورت گرفته و از روش‌های دیگری برای آموزش دانش‌آموزان استفاده شود.
داوود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به انتقاداتی از عملکرد سامانه شبکه اجتماعی آموزش دانش‌آموزان «شاد» گفت: وزارت آموزش و پرورش برای استقرار این اپلیکیشن زحماتی کشیده که جای تقدیر دارد، کار عظیمی بوده که باید در ادامه‌ راه با برنامه‌ریزی‌هایی، نگرانی‌های خانواده‌ها رفع شود لذا اساس کار دارای اشکال نیست چون باید ارتباط دانش‌آموزان با فضای مجازی از بعد آموزشی برقرار می‌شد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما از سال‌های گذشته تاکیداتی داشتیم که وزارت آموزش و پرورش به سمت استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور روند که این کار با جدیت انجام نشد و حتی پیگیری هم صورت نگرفت، ولی شرایط کرونایی آنها را مجبور به این..

  • جمعه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: ۹۹۰۲۱۲۰۸۳۷۳
  • خبرنگار : ۷۱۲۳۴
  • چاپ
وزارت آموزش و پرورش از روش‌های دیگر آموزشی به جای سامانه «شاد» استفاده کند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استفاده از سامانه «شاد» مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است، گفت: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم باید در استفاده از سامانه «شاد» تجدید نظر صورت گرفته و از روش‌های دیگری برای آموزش دانش‌آموزان استفاده شود.

داوود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به انتقاداتی از عملکرد سامانه شبکه اجتماعی آموزش دانش‌آموزان «شاد» گفت: وزارت آموزش و پرورش برای استقرار این اپلیکیشن زحماتی کشیده که جای تقدیر دارد، کار عظیمی بوده که باید در ادامه‌ راه با برنامه‌ریزی‌هایی، نگرانی‌های خانواده‌ها رفع شود لذا اساس کار دارای اشکال نیست چون باید ارتباط دانش‌آموزان با فضای مجازی از بعد آموزشی برقرار می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما از سال‌های گذشته تاکیداتی داشتیم که وزارت آموزش و پرورش به سمت استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور روند که این کار با جدیت انجام نشد و حتی پیگیری هم صورت نگرفت، ولی شرایط کرونایی آنها را مجبور به این سمت کرد. به همین دلیل نفس آموزش مجازی اقدام خوبی بود که قدم‌هایی برای آن برداشته شد اما این کار نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

این نماینده مجلس توضیح داد: متاسفانه بسیاری از کارها بدون فراهم کردن زیرساخت‌ها و برنامه انجام می‌شود که آموزش مجازی یکی از آنها بوده. قرار بود که دانش‌آموزان به صورت مجازی آموزش دیده شوند که با اشکالات جدی مواجه شدند. خانواده‌ها به شدت نگران هستند چه از نظر دسترسی به اینترنت و چه از نظر تامین گوشی تلفن همراه، اینها همه مباحث قابل بحث است به خصوص موضوع پهنای باند اینترنت که باید وزارت ارتباطات زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

محمدی با اشاره به مشکلات اقتصادی بعد از شیوع ویروس کرونا به خانواده‌ها اظهار کرد: در شرایط بحرانی اقتصادی به یکباره فشاری بر خانواده‌ها وارد کردیم که باید حتما برای دانش‌آموزان‌شان موبایل تهیه کنند این موضوع برای خانواده‌هایی که دارای دو یا سه فرزند هستند مشکلات زیادی فراهم کرده، ممکن است فرزندان آنها همزمان آموزش‌های آنلاین داشته باشند و عملا تهیه سه موبایل کاری سخت است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارائه‌ اطلاعات درست درباره میزان استفاده دانش‌آموزان از سامانه «شاد»، گفت: باید آمار واقعی به مردم ارائه شود بدین شکل که از آموزش و پرورش استان‌ها اطلاعات دقیق گرفته که چقدر دانش‌آموزان توانستند از سامانه «شاد» استفاده کنند بعد براساس این اطلاعات تصمیمات کارشناسی گرفته شود. این را هم در نظر بگیرید که این سامانه مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده، علاوه بر آن بسیاری از مدیران و معلمان هم آمادگی استفاده از آن را نداشتند لذا لازم بود که قبل از آن از لحاظ فنی با معلمان کار کنیم که عملا مجال این کار فراهم نشد پس حداقل می‌شود که اشکالات این سامانه را از معلمان پرسید و آن را رفع کرد.

محمدی افزود: فراهم نبودن زیرساخت‌ها و اطلاعات لازم و برنامه‌ریزی قبلی باعث بروز مشکلات در استفاده از سامانه «شاد» شده باید علاوه بر نظرسنجی از معلمان، از خانواده‌ها هم مشکلات‌شان را جویا شویم تا نگرانی آنها رفع شود به نظر می‌رسد که باید به جای دادن آمارهای غیرواقعی در استفاده از این سامانه تجدیدنظر صورت گیرد و به جای آن از سایر شیوه‌های آموزش مجازی استفاده شود.

وی توضیح داد: روش‌های دیگر شامل استفاده از سی دی‌ها و کتاب‌های آموزشی به خصوص در مناطق کمتر برخوردار است آنهایی که از اینترنت و یا از موبایل برخوردار نیستند می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند کما این‌که کتاب‌های کمک درسی بدون معلم هم وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند در این وضعیت برای ادامه‌ آموزش خود استفاده کنند موضوع بر سر آن است که باید با مطالعه علمی مشکلات را رفع کرد تا در آینده بهتر بتوان از این شیوه استفاده کرد.

انتهای پیام

  • ایران کیش
  • ایرانسل
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • – ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • – نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.