بازاریابی و فروش املاک با رویکرد اقتصاد ایران به گزارش سرویس اقتصادی سی نیوز و به نقل از شبکه تلویزیونی ایران کالا دکتر علیرضا عاشوری رودپشتی درباره عوامل موثر بر قیمت مسکن در تابستان امسال و بازاریابی و فروش املاک گفت : نوسانات قیمت ارز در جریان کرونا تاثیر غیر قابل باوری بر بازار مسکن […]

بازاریابی و فروش املاک با رویکرد اقتصاد ایران

به گزارش سرویس اقتصادی سی نیوز و به نقل از شبکه تلویزیونی ایران کالا دکتر علیرضا عاشوری رودپشتی درباره عوامل موثر بر قیمت مسکن در تابستان امسال و بازاریابی و فروش املاک گفت : نوسانات قیمت ارز در جریان کرونا تاثیر غیر قابل باوری بر بازار مسکن و و هر گونه بازار صنعت و بازار سرمایه بر گذاشته است.

دکتر عاشوری افزود: به خاطر اینکه رویکرد اقتصادی از طرف دولت برای آن مشخص نشده است. قیمت نفت کاهش پیدا کرده و درآمد دولت پایین آمده و دولت مجبور است بخشی از شرایط اقتصادی یا سهام خودش را به مردم ببخشد.  اقتصادی ملی و نوساناتی که با آن روبرو بودیم باعث شده کشور و دولت تحت الشعاع قرار بگیرد.  بنابر این جریان دریافت مالیات ها باید طوری باشد که جدی  تلقی شود .
دکتر عاشوری افزود: وقتی شما در یک ملک معامله‌ای انجام می‎دهید مالیات آنرا باید بپردازید، در کشورهای اروپایی  ده درصد در کشورهای منطقه هم همینطور به صورت پلکانی از شما مالیات دریافت می کنند.

بازاریابی و فروش املاک

کارشناس کسب و کار اینترنتی در ادامه برنامه افزود: در ایران متاسفانه به خاطر اینکه نتوانستیم صنعت را به لحاظ اقتصادی به رویکرد مناسبی برسانیم کالاهای سرمایه بری مثل ارز سکه، طلا و مسکن در دهه‌های مختلف دچار چالش شده است.
وی افزود: دولت‌ها با شعار خاصی وارد میدان می شوند اما طرح مسکن به صورت کامل اجرا نشده است و هیچ کدام از دولت ها نتوانسته اند آن را به درستی اجرا کنند.
وی گفت: سرمایه های بیشماری در حوزه های مسکن وارد شده ولی هدایت نشده است.
این کارشناس مسکن درباره اینکه چکار باید کرد که شیوه های نوین وارد مسکن شود و کارساز باشد که بازار مسکن به تعادل برسد گفت : ما هر کالایی که بخواهیم در بازار وارد کنیم باید از بازارسازی استفاده کنیم و اگر بخواهیم کالایی به صورت علمی ، تحلیلی و بدون اینکه فشار بر مردم وارد کنیم باید از بازارسازی استفاده کرد.
دکتر عاشوری درباره نحوه بازارسازی هم گفت: در بازارسازی در زمینه املاک باید پژوهش در زمینه املاک  داشته باشیم، مدیریت و مهندسی فروش باید داشته باشیم فرصت ها و تهدیدهای بازار مسکن را بشناسیم .
بسیاری از کشورهای همسایه به سمت شرکت های سرمایه گذاری در حوزه مسکن  رو آورده اند. از تهیه زمین و مسکن و مرحله فروش در یک جریان زنجیره ای کار را جلو می برند. ولی ما همچنان از رویکرد سنتی استفاده می کنیم که در این روش باگ‌های زیادی وجود دارد و اینها باعث اتفاقات بدی می شود که آن نداشتن اطلاعات خریداران است. یعنی  خریداران چیزی می خرند که اطلاع ندارند.
وی در خصوص بازاریابی سبز یا اجتماعی هم گفت ابتدا باید بفهمیم که مطلب اجتماعی بودن بازاریابی چه سودی برای مردم دارد ، وقتی شما به عنوان یک واسطه در دفتر املاک کار می کنید باید بدانید نیاز خریدار چیست اینکه از رفتارهای غیراخلاقی استفاده می کنید یعنی مسکنی که بالاتر از قیمت واقعی به خریدار می فروشید یک شیوه کلاهبرداری است در صورتی که باید شما صادقانه عمل کنید و با این کار عملا اعتبار اجتماعی این صنف زیر سوال می رود و تحت الشعاع قرار می گیرد.
دکتر عاشوری کارشناس کسب و کار اینترنتی درباره آموزش در صنعت املاک هم گفت: ما اخیرا در حوزه آموزش صنعت املاک و بازاریابی املاک داریم به صورت آکادمیک کار می کنیم .
مادامی که دولت ارز در دست خود داشته باشد و اهرم مالی داشته باشد همواره این مشکل وجود خواهد داشت، بایستی با مدیریت جامع در همه حوزه ها پیش رفت که  تاثیر زیادی در زندگی مردم خواهد داشت.
وی درباره مسکن  ملی هم گفت :  مادامی که جریان علمی مسکن در کشور اجرایی نشود هر گونه شعار بیهوده خواهد بود.
وقتی کسی می تواند این همه مسکن (هزاران مسکن) به نام خود داشته باشد و مالیات نپردازد که در هیچ جای دنیای اینگونه نیست این مشکلات به وجود می آید.
کارشناس کسب و کار اینترنتی درباره راه حل این معضل هم گفت: مالیات باید به شکل پلکانی دریافت شود تا جریان تهیه مسکن آسان شود،  بانک هایی که برای سود بیشتر رقابت می کنند به علت بنگاه داری آنهاست و در بازار مسکن ورود می‌کنند.  بخشی که در دست دولت است نتوانسته جریان مالی دولت را پیش بینی کند و باعث شده قیمت ارز بالا برود.
وقتی بیش از دو میلیون دستگاه آپارتمان خالی داریم و عده زیادی هم بدون مسکن هستند و دستشان به این خانه ها نمی‌رسد.
وی در آخر درباره بسته های حمایتی از مستاجرین هم گفت: عدم مدیریت صحیح باعث این اتفاقات شده و گرته برداری از کشورهای دیگر ممکن است درست جواب ندهد . ما مدل‌های آماری را جدی نمی گیریم و دولتمردان عزمی هم برای یاد گرفتن اقتصاد ندارند.
دکتر عاشوری افزود: بازار مسکن بسیاری از جوانان را مایوس کرده است و دولت باید برای رساندن اهداف مردم تلاش کند .

  • نویسنده : دکتر علیرضا عاشوری
  • منبع خبر : ایران کالا