شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۴ دسته‌بندی: مجلس کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۱۸۱۲۲۵۰ منبع : فضای مجازی چاپ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون اول رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستار بازنگری در تصمیم برگزاری حضوری امتحانات شد.
به گزارش ایسنا متن نامه عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس به جهانگیری و حاجی میرزایی به شرح زیر است:
«با توجه به تفاوت بسیار میان مناطق مختلف کشور و با توجه به عدم دسترسی شهرهای کوچک و برخی از شهرها به حمل و نقل عمومی و فاصله ای که افراد باید طی کنند تا به مدرسه برسند و نگرانی از اینکه برخی از مناطق کشور نتوانند فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی اجرا و رعایت کنند و با عنایت به اینکه آموزشها به صورت مجازی انجام شده، با همان استدلال نیز می توان امتحانات را هم مجازی برگزار کرد.
همچنین با عنایت به تشویش و نگرانی گسترده خانواده های دانش آموزان که به دفاتر نمایندگان و از جمله اینجانب مراجعه نموده و مکررا به صورت تلفنی نارضایتی خود را از بی توجهی آموزش و پرورش ابراز کرده اند، خواهشمندم در اسرع وقت نسبت به بازنگری تصمیماتی که نگرا..

  • شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۱۸۱۲۲۵۰
  • منبع : فضای مجازی
  • چاپ
مقتدایی: وزارت آموزش و پرورش نسبت به برگزاری حضوری امتحانات بازنگری کند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون اول رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستار بازنگری در تصمیم برگزاری حضوری امتحانات شد.

به گزارش ایسنا متن نامه عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس به جهانگیری و حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«با توجه به تفاوت بسیار میان مناطق مختلف کشور و با توجه به عدم دسترسی شهرهای کوچک و برخی از شهرها به حمل و نقل عمومی و فاصله ای که افراد باید طی کنند تا به مدرسه برسند و نگرانی از اینکه برخی از مناطق کشور نتوانند فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی اجرا و رعایت کنند و با عنایت به اینکه آموزشها به صورت مجازی انجام شده، با همان استدلال نیز می توان امتحانات را هم مجازی برگزار کرد.

همچنین با عنایت به تشویش و نگرانی گسترده خانواده های دانش آموزان که به دفاتر نمایندگان و از جمله اینجانب مراجعه نموده و مکررا به صورت تلفنی نارضایتی خود را از بی توجهی آموزش و پرورش ابراز کرده اند، خواهشمندم در اسرع وقت نسبت به بازنگری تصمیماتی که نگرانی های عمده برای دانش اموزان و اولیاء آنها ایجاد کرده است، اقدام و به اعتراضات ایشان توجه شود و امتحانات به تعویق و یا به صورت مجازی برگزار شود. نحوه طراحی سوالات امتحانی می تواند بگونه ای باشد که نگرانی های آموزشی برطرف شده و نوع طراحی بگونه ای باشد که متناسب با شرایط امتحانات مجازی باشد. شایان ذکر است درگذشته اعلام کرده بودیم که وزارت آموزش و پرورش نسبت به تشکیل کمیته و دعوت از کارشناسان، معلمان، دانش آموزان و… اقدام نماید و راه حل های موجود را بررسی نماید، ولی متاسفانه با اینکه افراد صاحب نظر زیادی در این خصوص راه حل هایی داشتند، توسط آن وزارتخانه اقدام و دعوتی صورت نگرفت. به نظر می رسد وزارت آموزش و پرورش قصد دارد مصرانه از تصمیم خود در رسانه ها و جلسات مختلف دفاع کند و به سخن منتقدین صاحب نظری که راهکارهای خوبی دارند بی توجهی کند.

رسانه های متعدد کشور اخیرا ضمن گلایه از این منش و روش وزارت آموزش و پرورش با تیترهایی همچون «مردم نگران جانشان هستند و مسئولان نگران تقلب کردن دانش آموزان»، از رویه و نگاه نادرست آن وزارتخانه نسبت به دانش آموزان گلایه کردند و این مساله نشان از نگاه سطحی و ضعف عملکرد وزارت آموزش و پرورش در مسائل مذکور است.

بدیهی است مجلس شورای اسلامی از بعد نظارتی می تواند پیامدهای منفی تصمیمات آموزش و پرورش را در قالب سوال از وزیر و یا سایر ابزارهای مهم نظارتی پیگیری کند لیکن چون بنا بر همکاری و تعامل با آموزش و پرورش می باشد، لذا از شخص جنابعالی خواستارم در کوتاه ترین زمان به این مبحث ورود و به خواسته دانش آموزان کشور توجه کنید.»

انتهای پیام

  • با تصمیم ستاد کرونا

    امتحانات نهمی ها و دوازدهمی‌ها حضوری شد/ برگزاری آزمون‌ها در موعد مقرر

  • فلاحی: مجلس بر روند برگزاری امتحانات نهایی نظارت می کند

  • ایرانسل
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • – ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • – نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.